Ajda znižuje holesterol

Ajda je polnovredno žito, polno vitaminov in za telo esencialnih snovi. Pomaga pri borbi s holesterolom in ščiti srce ter ožilje. Njen vonj spominja na lešnike, uporablja pa se lahko kot nadomestek riža ali za peko palačink.

Ajda izvira iz Azije in Severne Evrope, a danes jo pozna praktično cel svet. Vsebuje vseh osem pomembnih aminokislin ter ogromno anitoksidantov. Mednje spadajo flavonoidi, ki znižujejo nivo holesterola v krvi ter ohranjajo zdravje kapilar in arterij. Poleg flavonoidov najdemo v njej še pigment fagopirin, ki pomaga v borbi z diabetesom tipa 2.

Buckwheat flour
Ajda je primerna za vse – še posebej vegetarijance in tiste s celiakijo.

Semena ajde so trikotne oblike, pred pripravo pa jih ni potrebno namakati. Moč jih je kupiti v vseh bolje založenih trgovinah, njihova cena pa ni visoka, saj je pridelava ajde zelo preprosta in hitra. Lahko se jih uporablja kot kašo za juho ali pa kot prilogo jedem. Če jim dodamo nekaj zelenjave, pa postanejo odličen nadomestek riža. Poznamo tudi ajdovo moko, ki da odličen kruh, lahko pa tudi mafine in celo ajdove palačinke.

Posebej priporočljiva je za vegetarijance, saj je celo kakovostnejša od soje. Vsebuje namreč nekaj ključnih maščob in proteinov za naše telo. Tisti s celiakijo pa jo prav tako lahko uživajo v neomejenih količinah, ker ne vsebuje glutena.

palačinke
Ajdova moka ni primerna le za peko kruha, ampak tudi mafinov in celo palačink.

Lučka Bajs
Foto: savingdinner.com, bakersjournal.com, thedailydietribe.com

Leave a Reply