Ajdova dekl’ca najbolj inovativen izdelek v živilstvu

Na letošnjem tekmovanju za študente s področja inovativnosti v živilstvu in razvoja novih živilskih izdelkov “Ecotrophelia Slovenia” je zmagal sladoled dveh okusov iz ajde in kislega mleka. Tjaša Trobec, Tanja Črešnovas, Nina Mandelj in Peter Jantol bodo z zmagovalnim izdelkom, ki so ga poimenovali Ajdova dekl’ca, zastopali Slovenijo tudi na na evropskem tekmovanju v Parizu.

Ajdova deklca ekipa
Zmagovalna ekipa s Fakultete za vede o zdravju Univerze na Primorskem.

Izdelek »Ajdova dekl’ca« je sladoled, ki s svojim unikatnim okusom popelje brbončice v svet avtohtone slovenske kulinarike. Ustvarja nov trend v izdelovanju sladoledov in promovira kombinacijo novih okusov. Kreiran je tako, da potrošniku ponuja pozitiven prehranski atribut in je odličen vir kalcija. Pristop k iskanju primerne surovine, ki bi vsebovala dovolj kalcija, je popolnoma nov in edinstven. Pri izdelavi je bil uporabljen drobno zmlet prah iz jajčnih lupin, zato ima sladoled visoko vsebnost kalcija in visoko biološko vrednost, saj pripomore h krepitvi oziroma ohranjanju zdravih kosti in podpori ostalih mehanizmov v človeškem telesu. Nov pristop k iskanju vira kalcija pa je tudi ekološki, saj jajčne lupine večjih predelovalcev ne končajo med odpadki, ampak so po ustrezni termični obdelavi in mletju lahko koristno porabljene.
Embalaža  zagotavlja ohranjanje sladoleda dlje časa na konstantni temperaturi.

Na drugo mesto sta se uvrstila Žiga Cibic in Vinko Longar z izdelkom CHA Kambucha – fermentiranimi pijačami z nizko vsebnostjo alkohola z okusi bezga, šipka in mete. Posebnosti izdelka: uporaba probiotične kulture, lahkemu pivu primerljiva vsebnost alkohola, slovenske surovine.

Na letošnjem tekmovanju so morale tekmovalne ekipe s predstavljenimi izdelki zajeti eko-inovacijo v vsaj eni dimenziji razvoja izdelka (surovine – ekološka pridelava, nizek ogljični odtis in/ali embalaža – povratna, primerna za recikliranje in/ali proizvodni proces – varčevanje z energijo, uporaba reciklirane vode in/ali distribucija/logistika – nove storitve, kratke oskrbovalne verige idr.). Tekmovanje je potekalo v več stopnjah. Najprej so ekipe pripravile elaborate in predstavile izdelek, potrebno opremo, tehnologijo priprave ter tržni potencial in tržne poti, nato so zagovarjale elaborate pred 7-člansko komisijo, temu pa je sledilo organoleptično ocenjevanje izdelkov.

 

Leave a Reply