Avtomobili se bodo v prihodnosti lahko napajali med vožnjo po cestah

Francosko podjetje Wattway na severu Francije na terenu že preizkuša tehnologijo vgradnje sončnih celic v ceste, ki bodo lahko napajale vse od oglasnih tabel do tovarn. Cena naj bi kmalu padla.

Po petih letih laboratorijskih raziskav so izredno odporne sončne panele, ti lahko prenesejo tudi težo velikih tovornjakov, začeli vgrajevati na 2.800 kvadratnih metrov ceste v normandijski vasici Tourouvre, poroča Bloomberg. Trenutno imajo v gradnji 100 testnih zunanjih površin, svoj izdelek pa bodo po načrtih začeli prodajati v letu 2018.

Njihovi sončni paneli so sicer popolnoma običajni, vendar prekriti z več plastmi plastike in protizdrsno površino iz zdrobljenega stekla, napeljava pa je vgrajena v cesto. Trenutno je velika ovira še vedno cena, saj kvadratni meter takšne ceste stane zajetnih 2.500 evrov. A v podjetju zatrjujejo, da lahko ceno do leta 2020 zbijejo na raven tradicionalnih sončnih farm.

Colas je s precej medijske pozornosti svoje površine, ki lovijo sončno energijo, predstavil že marca letos. Foto: Reuters
Colas je s precej medijske pozornosti svoje površine, ki lovijo sončno energijo, predstavil že marca letos. Foto: Reuters

“Cesti smo želeli najti drugo življenje. Sončne farme namreč uporabljajo kmetijsko zemljo, ki bi jo lahko uporabljali za kmetovanje, medtem ko so ceste povsem proste,” je idejo pojasnil Philippe Harelle iz podjetja Colas, katerega del je Wattway.

V svojih prizadevanjih Francozi niso osamljeni. Pretekli mesec je proizvajalec avtomobilov Tesla predstavil nov avto s sončnimi celicami namesto strehe, švedska Scania v sodelovanju z ameriškim podjetjem Solar Roadways pa že vgrajuje sončne panele v pločnike.

Elektrika, ki jo proizvaja eno od testnih območij, bo šla neposredno v električno omrežje, drugo območje polni električne avtomobile, spet tretje dobavlja energijo tovarni za proizvodnjo vodika.

V prihodnje imajo v načrtu postaviti svoje ceste še v Calgaryju v Kanadi, v ameriški zvezni državi Georgii, v Južni Afriki, na Japonskem in v EU-ju, saj želijo svoj izdelek preizkusiti v čim bolj raznolikih okoljih in pod različnimi obremenitvami. “Želimo najti meje. Mislimo, da paneli ne bi prenesli snežnega pluga,” je še pojasnil Harelle.

Sonja Kolarič

Leave a Reply