Berimo deklaracije na živilih

Današnji tempo življenja nas pogosto prisili, da uživamo hitro in predelano hrano. Verjetno prav vsi vemo, da so najbolj zdrava nepredelana živila, kot zrastejo v naravi, vendar žal ne utegnemo vsakodnevno pripravljati zdravih obrokov. Po nekaterih ocenah zaužijemo kar 80 odstotkov predelanih živil, zato je prav, da vemo, kakšne informacije so zapisane na označevalni nalepki.
Na vsaki deklaraciji je med drugim zapisan seznam sestavin, rok uporabe, način shranjevanja, ime proizvajalca, količina in še druge podrobnosti. Ko beremo nalepko, je prav, da pogledamo, koliko sladkorja, maščob, beljakovin in drugih sestavin vsebuje izdelek ter kakšna je hranilna (kalorična) vrednost, če je navedena.
Posebej pozorni bodimo na aditive, pogosto označenim z imenom, včasih pa z oznako E. Ti naj bi živilom izboljšali obstojnost in jih naredili bolj privlačne ter okusne, za naše zdravje pa niso priporočljivi. Nekateri lahko povzročajo alergijske reakcije, glavobol, težave z želodcem, prebavili in druge nevšečnosti, nekateri celo vplivajo tudi na hiperaktivnost otrok. Med aditive sodijo barvila, konzervansi, antioksidanti, emulgatorji, stabilizatorji, ojačevalci arome, kisline, sredstva za zgostitev in drugo.

7mar_deklaracije notr.
Kupujmo torej čim več osnovnih, nepredelanih živil in izbirajmo med bolj zdravo hrana, četudi morda na videz ni tako zelo privlačna.

Leave a Reply