Brez slabe vesti si privoščite obilen zajtrk!

»Zajtrkuj kot kralj, kosi kot meščan in večerjaj kot berač« se glasi znani pregovor. Da je zajtrk  najpomembnejši obrok dneva, se strinja večina prehranskih strokovnjakov. Če si boste privoščili zajtrk z visokoenergijsko vrednostjo, boste lahko celo znižali svojo telesno težo. Vas zanima kako stvar deluje? Preberite!

Govorimo o t.i. Dieti obilnega zajtrka. Običajno diete temeljijo predvsem na tem, kaj lahko zaužijete, medtem ko je bistvo Diete obilnega zajtrka kdaj hrano uživate. Pomembno je, da svoj obilen zajtrk zaužijete pred 9. uro in tako pospešite metabolizem na račun cirkadianih ritmov v telesu. Gre za nekatere fiziološke, vedenjske in biokemične procese, ki v telesu potekajo v približno 24-urnih ciklih. Tovrstni ritmi vplivajo na delovanje hormonov, kako telo uporabi različna hranila za izgradnjo in porabo le teh.

big_breakfast_600x450
Zjutraj se vam ni potrebno bati koliko kalorij boste zaužili.

V osnovi dieta temelji na zajtrku, ki dovoljuje vnos 2.510,4 joulov (600 kalorij). Četudi v jutranjih urah niste lačni, se po avtoričinih besedah že v dveh tednih navadite na zgodnji obilni obrok. Bistvo naj ne bi bilo v tem, da zaradi obilnega jutranjega obroka ostanete siti ves dan, temveč gre za pravo kombinacijo beljakovin, ogljikovih hidratov in sladkarij. Proteini naj bi zagotovili sitost vsaj za določen čas, ogljikovi hidrati pa so pravzaprav nujni, saj se v jutranjih urah presnavljajo drugače kot v poznejših. Z uživanjem sladkarij zjutraj pa naj bi se izognili kasnejši želji po sladkorju.

Barbara Oswald

Foto: idiva.com, samashadi.com

Leave a Reply