Če ste napihnjeni, jejte solato in grenivke

Napihnjenost je težava, ki se pojavi, ko zaužijemo veliko količino ogljikovih hidratov ter stročnic in pri tem ne pijemo vode. Pogosto pa je tudi posledica izogibanja določeni hrani – na primer sadju, zelenjavi in mlečnim izdelkom.

Napihnjenosti se torej lahko izognemo tako, da redno uživamo živila, ki pospešujejo prebavo in so lahko prebavljiva.

Pomaranče, lubenice in grenivke učinkovito delujejo na našo prebavo, saj vsebujejo ogromno vode in pomagajo iz telesa izločiti odvečne snovi, hkrati pa so lahko prebavljive. Pri tem pa pazite, da jih ne boste zaužili po obrokih, saj boste tako le še bolj napihnjeni. Jejte jih na prazen želodec, na primer za zajtrk.

Proti napihnjenosti pomagajo tudi vse zelene vrste zelenjave, saj pospešujejo prebavo in ne zapirajo. Najbolj učinkoviti pa sta špinača in zelena solata, ki vsebujeta tudi ogromno vlaknin, vitaminov in mineralov.

p1Jogurti so verjetno najbolj znani kot tisti, ki odpravljajo napihnjenost, saj vsebujejo kulture, ki pospešujejo prebavo in razvoj bakterij v črevesu. Pri tem ni pomembno, kateri jogurt izberete, saj prav vsi vsebujejo snovi, ki preprečujejo zaprtost. Če imate navaden jogurt, pa mu lahko dodate tudi nekaj zdravega sadja, tako da bo obrok še bolj polnovreden.

Metabolizem pospešujejo tudi nekatere začimbe, najbolj znana med njimi pa je čili. Ta vsebuje snovi, ki pospešujejo prebavo, a če ga ne uporabljate pogosto, pazite, da ne boste z njim pretiravali. Zelo učinkoviti začimbi sta tudi ingver in meta, ki ju lahko dodamo številnim jedem ali pa z njima številne napitke.

p2Lučka Bajs
Foto: medicsindex.ning.com, nutritionstripped.com, bastyr.edu

Leave a Reply