Foodko – digitalni dostop do kakovostne slovenske hrane

Foodko je nova platforma podjetja Prospeh za trženje lokalne hrane. Kupci za razumno ceno dobijo lokalne proizvode lokalnih proizvajalcev, slednjim pa se lahko povezujejo in si delijo logistične stroške, s čimer lažje pridejo do končnega kupca na ekonomsko vzdržen način, so povedali na dogodku ob otvoritvi platforme.

Zagovorniki v Sloveniji pridelane hrane in slovenskih izdelkov lahko minuli petek označijo kot pomemben dan, saj je tudi uradno zaživela spletna platforma za trženje lokalnih pridelkov in izdelkov Foodko. Avtorja projekta sta Tomaž Levak in Žiga Drev, ob Branimirju Rakiću ustanovitelja podjetja Prospeh, ki ponuja storitev OriginTrail za sledenje sestavinam prehranskih izdelkov.

Foodko je nadgradnja OriginTraila, s katerim želijo v podjetju olajšati trženje lokalnim proizvajalcem, porabnikom pa približati dostop do lokalne in kakovostne hrane.

Z vzpostavitvijo platforme so želeli v podjetju rešiti problem nepoštenih praks, proizvajalcem izboljšati in olajšati dostop do kupcev njihovih izdelkov ter rešiti problem pomanjkanja zaupanja med deležniki v industriji.  Foto: www.220stopinjposevno.com
Z vzpostavitvijo platforme so želeli v podjetju rešiti problem nepoštenih praks, proizvajalcem izboljšati in olajšati dostop do kupcev njihovih izdelkov ter rešiti problem pomanjkanja zaupanja med deležniki v industriji.
Foto: www.220stopinjposevno.com

Platformo Foodko so razvijali osem mesecev, mesec in pol pa je trajala testna prodaja, je pojasnil eden od ustanoviteljev podjetja Žiga Drev. Prvi kupci so po njegovih besedah izjemno zadovoljni. Možnost nakupa nameravajo tako ponuditi v drugih večjih mestih v Sloveniji – Mariboru, Kopru, Novem mestu, Kranju, kasneje tudi v tujini. Prodajo pa želijo širiti tudi na hotele, restavracije in javne zavode.

Z vzpostavitvijo platforme so želeli v podjetju rešiti problem nepoštenih praks, proizvajalcem izboljšati in olajšati dostop do kupcev njihovih izdelkov ter rešiti problem pomanjkanja zaupanja med deležniki v industriji, je še pojasnil Drev.

Tomaž Levak, soustanovitelj Foodka, je še pohvalil nemški pospeševalnih Finish, ki je finančno podprl razvoj platforme Foodko, še posebej pa je izpostavil izjemno pomemben prispevek Tehnološkega parka v Ljubljani, ki startapu ter lokalnim proizvajalcem nudi brezplačne prostore za testiranje prevzemnega mesta. Direktor Tehnološkega parka v Ljubljani mag. Iztok Lesjak je poudaril, da njihova organizacija z veseljem izpolnjuje svoje poslanstvo s tem ko nudi tovrstno pomoč mladim podjetjem s tržnim potencialom in idejami, ki so prinašajo pozitiven družbeni učinek. Dodal je, da bodo projekt podpirali tudi v bodoče.

Da je sodelovanje in zaupanje med lokalnimi proizvajalci ključnega pomena, so predstavniki lokalnih proizvajalcev hrane, ministrstva ter Foodka potrdili tudi na okrogli mizi v okviru dogodka, na kateri so predstavili svoje poglede na izzive trženja lokalne hrane. Vzpostaviti moramo zavedanje med kmeti in živilsko industrijo, da so zavezniki, ter da so med njimi nujne stabilne povezave, je izpostavila predstavnica ministrstva Jana Kokalj. Direktor Mlekarne Celeia Marjan Jakob je ob tem dejal, da je sodelovanje v živilskem sektorju v Sloveniji že na visoki ravni. “Našli smo stvari, ki nas lahko povezujejo. Sodelovanje se krepi in nadgrajuje, še vedno pa so možnosti za izboljšave,” je izpostavil.

Potrošnik se po mnenju direktorja Kmetijske zadruge Šaleška dolina Ivana Dreva ne sme počutiti opeharjenega, zato je treba znamko skrbno gojiti. Strinjala se je tudi direktorica Mlekarne Planika Anka Lipušček Miklavič, ki verjame, da bodo lokalni proizvajalci potrošnike pritegnili le s kakovostjo. “Potrošnike je treba prepričati, da je kupovanje zdrave, lokalne hrane, investicija v lastno zdravje,” je še poudarila.

Sonja Kolarič

Leave a Reply