Izboljšajte svoj spanec

Če želite storiti kaj dobrega zase, potem se morate v prvi vrsti zavedati pomembnosti kvalitetnega spanca. Z njim si namreč odpočijete možgane in telo, kar pomeni, da bo čez dan vrsta nujno potrebnih procesov potekala z veliko manj težav ali povsem brez njih. In kako to dosežemo?

Vsaj uro pred spanjem bi bilo dobro, da se odrečete napravam s svetlečim ekranom kot so televizija, (tablični) računalnik, telefon ipd., saj se boste tako veliko lažje umirili in pripravili svoje telo na spanec. Svetloba naprav z zaslonov po drugi strani zmanjša izločanje hormona melatonina, pomaga uravnavati cikluse spanca. Raje lezite in preberite dobro knjigo, si pripravite kopel ali pogovarjajte s partnerjem.

best_books_for_bedtime
Knjiga je dober uvod v kvaliteten spanec.

Priporočljivo je, da večino dni ne spite manj kot šest ur, saj to dolgoročno vpliva na naše zdravje. Vsak dan prinese nove izzive in naloge, a če se boste noč za nočjo dobro naspali, boste vse obveznosti opravili v krajšem času in veliko bolj kakovostno. Investirajte v udobno posteljnino ter vsak večer odpravljanje v posteljo spremenite v čim bolj prijetno opravilo.

Nastavite svojemu telesu biološko uro. Pojdite spat vsak dan ob točno določeni uri, čez nekaj časa se bo telo privadilo in boste brez težav mirno zaspali ter se prav tako zjutraj sami od sebe zbudili.

Ja, kot pri mnogih stvareh, tudi pri spancu igra hrana pomembno vlogo. Ni vseeno kaj boste jedli in pili pred spanjem. Ker je naš spanec močno odvisen od hormonov, ti pa od raznih maščobnih kislin in aminokislin, je pomembno kaj in kdaj zaužijemo zadnji obrok v dnevu. Ker maščoba upočasni prebavo, je dobro vedeti, da zvečer ne smemo uživati mastnih živil, marveč hrano bogato s triptofanom, ki vpliva na izločanje melatonina. Živila, ki vsebujejo veliko triptofana so: fižol, puran, piščanec, mleko in mlečni izdelki, morski sadeži, jajca, lešniki, datlji, leča, arašidi, soja, proso, oves, rž in riž, semena sezama in sončnic. Izogibamo pa se stročnicam, paradižnikom, jajčevcem, bučkam in špinači, ker vsebujejo tiramin, ta pa spodbuja adrenalin.

Barbara Oswald
Foto: kenaidoctor.com, birth.com.au

Leave a Reply