Izboljšajte svoj spomin

Se vam pogosto zgodi, da neko stvar založite in se nikakor ne morete spomniti kje je? Nerodna je tudi situacija, ko se ne morete spomniti imena znancev. Zbrali smo nekaj nasvetov, kako s prehrano in različnimi dejavnostmi izboljšati spomin.

Prehrana

Zdrav način prehranjevanja ni ugoden le za vaše telo na splošno, ampak precej vpliva na vaše male sive celice v možganih. Večkrat sežite po oreščkih, ki so znani kot hrana za možgane. Oreščki možganskim celicam dovajajo sladkor in s tem energijo, prav tako pa vsebujejo visoko vsebnost nenasičenih maščob. Pomembno pa je tudi, kaj pijete. Premalo vode in preveč alkohola lahko namreč povzroča izgubo spomina, ker alkohol je namreč substanca, ki uničuje možganske celice.

NUTS2

Mentalna in fizična aktivnost

Tako kot fizična aktivnost ohranja vaše telo v pogonu, tako mentalna aktivnost pomaga ohranjati bistre možgane. Zaposlite  se s stvarmi, ki vas zabavajo in hkrati poganjajo koleščke v možganih. Na primer rešujte križanke, v časopisu preberite bolj zapleten članek in ga poskušajte razumeti, učite se igrati na glasbeni inštrument ali pa se vpišite v tečaj tujega jezika. Prav tako je pa za male sive celice pomembna fizična aktivnost, saj pospeši krvni pretok in posledično dovaja več kisika tudi možganom. Priporočljivo je vadba štirikrat do petkrat na teden, ta pa naj vsebuje najmanj pol ure aerobne aktivnosti.

Organizacija

Ta je ključna pri stvareh, ki jih počnemo podzavestno in rutinsko. Tako imate veliko več možnosti, da boste na kaj pozabili, ko se odpravite od doma, če imate vse razmetano in neorganizirano. Pomagalo vam bo, da si zapisujete svoja dnevna opravila na koledar ali elektronski planer – saj veste, “pametni pišejo”. Ključe in podobne stvari pospravljajte vedno na isto mesto mesto in tisto, kar morate zjutraj vzeti s seboj, že zvečer pripravite in odložite na vidno mesto, tako da teh stvari res ne boste mogli pozabiti.

Koncentracija

Ne počnite več stvari hkrati, ker boste kvečjemu vse opravili slabše, kot če bi se posvetili le eni. Če ste skoncentrirani na to, kar počnete, si boste zapomnili veliko več informacij, kot če vam bodo vmes misli begale na vse strani. Tako na primer, če se učite ali pripravljate službene obveznosti, si namesto treh ur vzemite eno uro in se v tej uri posvetili le tej nalogi in ničemur drugemu. Dobro se skoncentrirajte in videli boste, da bo učinek veliko boljši.

Barbara Oswald
Foto: nutritionmythbusters.blogspot.com, sciencedaily.com

 

Leave a Reply