Junijska superživila

Topli spomladanski in poletni meseci se ne vrtijo le okoli sladoleda, ampak prinašajo tudi zdravo, sočno in okusno sadje in zelenjavo. Še posebej priporočljivo pa je, da si v mesecu juniju privoščite spodaj našteta superživila.

Češnje

Češnje so nizko kaloričen sadež, ki je bogat z antioksidanti (likopen) in ima precej blagodejnih učinkov na naše telo. Tako pospeši regeneracijo po vadbi, izboljša kvaliteto spanja in varuje zdravje vašega srca. Poleg tega so češnje bogate z vlakninami in vitaminom C. Uživate jih lahko sveže, iztisnjene v soku, lahko pa tudi posušene, ki jih dodate h kosmičem.

sahniger-gurkensalat_20090729094822935
Za rehidracijo svojega telesa si privoščite kumare.

Jagode

Rdeče sladke jagode so eden najboljših virov vitamina C. Zahvaljujoč kombinaciji številnih fitohranil imajo antioksidativno delovanje in tako ščitijo celice in njihov genetski zapis, hkrati pa tudi razstrupljajo telo. Za povrh so še tretji najboljši vir mangana, minerala, ki je ključen za optimalno delovanje živčevja.

Papaja

Čeprav lahko papajo, tako kot drugo tropsko sadje, najdemo na policah trgovin vse leto, pa ta sadež svoj vrh sezone doživi prav meseca junija. En sadež vsebuje kar 70 odstotkov vaše dnevne potrebe po vnosu vitamina A, bogata pa je tudi z vitaminom C. Vsebuje še veliko vlaknin, kalija in antioksidantov, ki jih sicer najdemo v rumenem sadju in zelenjavi. Papajo si lahko narežete v sadno solato skupaj z ananasom ali mangom, lahko pa jo uporabite kot prilogo, če jo pretlačite in zmešate skupaj z avokadom in čebulo.

Kumare

Kumare v 96 odstotkih sestavlja voda, zato so odlična zelenjava, ki poskrbi za rehidracijo telesa. Poleg tega so bogate z vitaminom A, C in K ter z minerali, kot so magnezij in kalij. Vsebujejo malo kalorij, zato jih lahko v svoj vsakodnevni jedilnik vključite tudi tisti, ki si želite pred poletjem izgubiti še kakšen odvečen kilogram.

Barbara Oswald
Foto: docakilah.wordpress.com, kochrezepte.de 

Leave a Reply