Kako intenzivna naj bo telesna vadba?

Veliko ljudi se sprašuje, kako intenzivna naj bo njihova aktivnost, da bodo dosegli kar najboljše rezultate. Mi smo za vas pripravili nekaj nasvetov o intenzivnosti in pogostosti telesne vadbe.

Nizkointenzivna aerobna vadba

Med nizkointenzivno aerobno vadbo se porabljajo predvsem glikogenske zaloge in kasneje tudi maščobe. Če je vaš cilj predvsem večja vzdržljivost oziroma na splošno boljša telesna pripravljenost ter počutje, potem je aerobna vadba nizke intenzivnosti zagotovo dobra izbira. Ta oblika vadbe je edina primerna tudi za ljudi, ki niso ravno najbolje telesno pripravljeni in z njo lahko postopno napredujejo in ustvarjajo dobro podlago za intenzivnejše treninge.

Aerobic-Training

Visokointenzivna intervalna vadba

V to kategorijo uvrščamo predvsem tako imenovane intervalne treninge, kjer izmenjujemo intervale visoke in nizke intenzivnosti. Tako na primer na vso moč tečemo 30 s, pa 90 s hodimo. Intenzivnost treninga povečujemo s številom intervalov oziroma s skrajševanjem časa za počitek. Takšna vadba je zelo primerna, ko želimo izgubiti telesno težo, saj z njo zelo pospešimo presnovo, poraba kalorij po končani vadbi pa je zelo velika. Prav tako porabimo manj časa kot pri nizkointezivni aerobni vadbi.

Kombinacija obojega

Če želite biti bolj vzdržljivi in hitrejši ali pa če je vaš glavni cilj izguba telesne maščobe, je zelo priporočljiva kombinacija nizkointenzivne aerobne vadbe in visokointenzivnih intervalnih treningov. S tem bodo tudi treningi raznoliki in se boste izognili upadu motivacije zaradi enoličnosti. Predvsem pa je pomembno, da vedno izberete aktivnost, v kateri uživate. Z rednim gibanjem bo vaše počutje iz dneva v dan boljše, telo bolj vzdržljivo in vi boste polni energije zaradi adrenalina, ki se bo pretakal po vaših žilah. Ne pozabite pa prisluhniti svojemu telesu – če vam sporoča, da potrebujete počitek, ga brez oklevanja upoštevajte in ne rinite z glavo skozi zid.

Barbara Oswald
Foto: livestrong.com, beautyproblog.com

Leave a Reply