Kako zmanjšati količino soli in sladkorja v hrani?

Preveč slane ali sladke stvari niso zdrave, prav tako pa ne pomagajo tistim, ki želijo izgubiti nekaj kilogramov. Pogosto ju iz hrane ne izločamo, saj lahko spremenita njen okus na slabše. Zato preberite, kako to storiti na preprost način in brez spreminjanja okusa živil.

1. Pogosto sol v svoje telo vnesemo že zjutraj ob zajtrku, ko si pripravimo jajca. Če pa jajc ne boste solili, ampak boste nanje raje potresli suh timijan, potrebe po soli ne boste več občutili.

2. Potrebo po sladkem, ki vas lahko spremlja ves dan in jo pogosto uresničimo šele zvečer, ko je to najmanj zdravo, potešimo, če sladko zaužijemo že zjutraj. Tako bomo dali telesu na voljo cel dan, da sladkor prebavi. Privoščite si torej  kosmiče, ki jih posladkajte z zdravim suhim sadjem, na primer marelicami in borovnicami, dodajte pa jim še malce cimeta.

IMG_5244
Dan naj se začne s kosmiči in suhim sadjem

3. Hrana iz konzerv je močno soljena, čeprav se tega morda niti ne zavedamo. Zato lahko takšna živila pred zaužitjem speremo in odstranimo vsebnost škodljivega natrija za 40 odstotkov. Tuna, fižol in koruza naj torej postanejo še bolj zdravi!

4. Za pripravo večine sladic je potreben sladkor. Tega lahko nadomestite s sadnim pirejem, pri čemer polovica skodelice pireja zadostuje eni skodelici sladkorja. Naredite ga tako, da s paličnim mešalnikom zmeljete slive, hruške ali jabolka.

5. Čez sladoled ali sladice pogosto polijemo kupljene sladke sirupe, ki niso preveč zdravi. Zelo pogost je malinov, ki ga vi lahko naredite sami. Skodelico malin skupaj s čajno žličko cimeta kuhajte dokler se sadje ne zmehča in prelijte čez slaščice. Zelo okusno, naravno in zdravo!

Lučka Bajs
Foto: myrecipes.com, tasteofbeirut.com

 

Leave a Reply