Ko se vam situacije ponavljajo, je čas, da odreagirate drugače

Se kdaj zalotite, da vas iste situacije vsakič znova spravljajo ob živce, prizadenejo ali jemljejo veselje? Na primer: partner ne naredi tistega, kar je obljubil da bo, vam pa ob tem vsakič zavre kri in nanj v jezi zlijete ploho očitkov? Ali pa v družbi nekdo nekaj pripomni na vaš račun, vi pa ste ob tem tako prizadeti, da se zaprete vase in se nehate družiti s temi ljudmi? Se vam dogaja, da se zelo veselite srečanja z nekom, a vas vse mine, ko ugotovite, da bo spet pol ure zamudil?

Ljudje mi pogosto pravijo, kako jih v takšnih situacijah prepravijo tako silovita čustva, da jih ne morejo obvladati. Zato vsakič odreagirajo negativno, čeprav bi si želeli drugače. Pa ni treba, da je tako. Ne glede na to, kolikokrat ste že »padli ven« zaradi iste situacije, vaš odziv ni nič drugega kot navada. Čisto vsako navado, tudi najbolj zakoreninjeno, pa je možno spremeniti, ko se jo enkrat zavedate. Zavedanje je prvi korak na poti k spremembi. Drugi korak pa je premišljen odziv. Ko se enkrat zavedate svojega početja, se lahko odločite, da boste naslednjič ravnali drugače.

Poglejmo si še enkrat zgornje situacije, da vidimo, kako bi se lahko odzvali drugače.

Partner spet enkrat ostane v službi dlje, kot je obljubil in zamudi na večerjo, ki ste mu jo skuhali. Zraven pa še pozabi prinesti sadje, čeprav je zjutraj obljubil, da ga bo kupil. Namesto, da ga zasujete z očitki, kako se nanj niti malo ni možno zanesti, kako vas sploh nima rad in kako očitno ne ceni vašega dela, mu dajte raje priložnost, da vam pojasni, zakaj ni mogel iz službe. Vprašajte ga, če je še pripravljen oditi po sadje. Odreagirajte z nasmehom, pokažite razumevanje in videli boste, kako čisto drugačen bo vajin večer.

V družbi ima nekdo neprijetno pripombo na račun vaše obleke. Lahko ste prizadeti in za ves večer utihnete, ali pa si opazke ne jemljete k srcu, saj ne veste, kaj je oseba v resnici mislila. Pa tudi če bi vedeli, ste vi tisti, ki odločate,kaj si boste o njenih besedah mislili. Namesto, da si čustveno govorite, kako vas je ta človek prizadel in kako vam je težko, mu raje čisto mirno povejte, da vam ni všeč, če pred vsemi komentira vašo obleko in da bi mu bili hvaležni, če lahko svoje mnenje zadrži zase.

Prijateljica zamuja na srečanje. Namesto, da kažete svojo užaljenost še dolgo po tem, ko se končno dobita, raje povejte, da je za vas točnost pomembna vrednota in jo prosite, naj vas naslednjič, če bo zamujala, pokliče. Ali pa pridite tudi vi kasneje, če veste, da ona stalno zamuja.

Na to, kaj bodo drugi rekli ali storili, v glavnem res nimate vpliva. Toda vaše zadovoljstvo ni odvisno od nadzora, ki bi ga imeli nad drugimi, ampak od tega, koliko nadzora imate nad svojimi odzivi. Poskušajte gledati na stvari manj osebno in presenečeni boste, kako hitro v vašem življenju ne bo več situacij, ki bi vas spravljale ob živce.

Mateja Kunc, www.izaq.si

Več prispevkov Mateje Kunc v rubriki Ključ do sreče.

Leave a Reply