LPP septembra z novo storitvijo ᾽prevoz na klic᾽

Ljubljana – Zelena prestolnica Evrope 2016 bo od septembra dalje bogatejša še za eno inovativno obliko mobilnosti, ki bo prav tako del že obstoječe strategije za trajnostni razvoj mesta. Po tem, ko se po mestnem jedru že nekaj časa vozijo 4 električni Kavalirji, ko vas na grad zapelje električni vlakec Urban in, ko je nedolgo nazaj zaživela še souporaba (električnih) avtomobilov (t. i. car sharing), bo septembra Ljubljanski potniški promet (LPP) v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana (MOL) uvedel storitev prevoz na klic.

LPP1
Električni vlakec Urban povezuje glavne mestne znamenitosti po Ljubljani. (foto: Nik Rovan/MOL)

Kavalirji in vlakec Urban namenjeni prevozu po ožjem središču mesta ter bližnji okolici
Flota ekoloških in naprednih električnih vozil, ki omogočajo prevoze po Ljubljani, je vedno večja. Starejšim ljudem, turistom in tudi vsem ostalim so že nekaj let na voljo 4 električna vozila Kavalir, ki vozijo znotraj ožjega mestnega središča, na območju peš cone. Spomladi so na MOL-u predstavili električni vlakec Urban, ki je prvo tovrstno vozilo na svetu. Maja je brezplačno prevažal potnike od Mestne hiše na Ljubljanski grad. To tehnološko napredno vozilo so razvili slovenski strokovnjaki za elektromobilnost, da bi turistom in seveda vsem ostalim predstavili turistične znamenitosti, ki niso nujno v strogem centru mesta, ter tako oživili predele Ljubljane, ki so velikokrat zaradi svoje oddaljenosti ostali prezrti. Prvotno traso na Ljubljanski grad so sedaj razširili na krožno pot, ki poteka od Mestne hiše pa vse do Ljubljanskega gradu, Špice, Trnovskega pristana, Krakovega, Trga Francoske revolucije, Kongresnega in Prešernovega trga. Izhodiščna in končna točka za vstop na vlakec je pred Mestno hišo. Kot zagotavljajo na MOL-u bodo trasam sčasoma dodajali še druge turistično zanimive točke. Urban bo vozil čez vse leto, saj je njegova 19-metrska konstrukcija prilagojena na vse vremenske vplive.

᾽Prevoz na klic᾽ za območja, ki jih LPP avtobusi ne pokrivajo ali ne vozijo pogosto
Na LPP so se v sodelovanjem z Mestno občino Ljubljana odločili za to storitev, ker se je izkazalo povpraševanje po podaljševanju tras avtobusov LPP na številnih predelih v širši okolici Ljubljane. Ker marsikje trenutna infrastruktura ne omogoča, da bi trase podaljšali, so se odločili, da na tem območjih in na območjih, kjer mestni avtobusi vozijo redkeje, uvedejo to storitev. Prevoz na klic je sicer obstajal že doslej, vendar je bil namenjen izključno gluhim, naglušnim, gluho-slepim in osebam, ki uporabljajo znakovni jezik. Razlika je tudi ta, da so omenjeni ljudje lahko naročili prevoz od povsod, kjer so vozili tudi avtobusi LPP. V primeru ᾽novega᾽ prevoza na klic pa bo takšen prevoz lahko naročil kdorkoli.
Kaj pomeni ᾽prevoz na klic᾽ v praksi ter kakšna je razlika s taksi prevozi?
Vozila, ki bodo opravljala prevoze, bodo vozila samo po vnaprej določenih trasah in ustavljala na točno določenih postajališčih. Potniki, ki bodo naročili klic, bodo prepeljani na najbližjo postajo, kjer ustavlja LPP avtobus, nato bodo vožnjo nadaljevali po ustaljenem načinu, ki velja za avtobuse, ki vozijo po Ljubljani. Da ne bi šlo za odiranje taksistov prav tako vozniki te storitve potnikov ne bodo smeli odlagati na katerikoli točki, pač pa zgolj na postajah LPP. Razlika s taksiji je tudi ta, da bo po celotni MOL veljala enaka tarifa, kot velja pri avtobusih. Plačevalo se bo s kartico Urbana ali mobilnim telefonom. Naročanje prevoza bo potekalo zgolj preko mobilne aplikacije, po čemer se bo tovrstna oblika prevoza tudi razlikovala s taksi prevozi, ki se prvenstveno naročajo preko telefona. Iz tega razloga ne bodo imeli niti dispečerskega centra. So pa na MOL-u zagotovili, da bodo uporabniki, ki ne bodo imeli pametnega telefona lahko priklicali prevoz, vendar bodo poziv potem sami vnesli v aplikacijo.

Prevoze bo opravljalo 20 električnih avtomobilov
Storitev, ki bo na voljo 24 ur na dan, vse dni v tednu, bodo opravljali z ekološkimi (električnimi vozili), ki so okolju prijazna. Konkretno gre za vozila volkswagen golf, ki jim jih je dobavilo podjetje Porsche Slovenija, ki se je edino prijavilo na javni razpis. Na MOL-u dodajajo, da bo storitev potekala po najvišjih standardih, zagotavljajo tudi, da bodo vozniki urejeni in, da v vozilih ne bodo kadili.

lpp 2
S tovrstnimi avtomobili bodo vozili potnike storitve ᾽prevoz na klic᾽. (foto: Volkswagen)

Kristian Eric Šipek

Leave a Reply