Nadpovprečen uspeh slovenskih šolarjev

V okviru raziskave PISA 2012 so se slovenski učenci in dijaki v šolskem uspehu izkazali za nadpovprečne. Malce slabše jim je šlo pri branju, so pa bili zato nadpovprečno uspešni pri matematiki in naravoslovju.

Foto: http://www.todaysparent.com
Foto: http://www.todaysparent.com

PISA je raziskava o mednarodni bralni, matematični in naravoslovni pismenosti, katere pobudnik je Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj, na kratko OECD. V raziskavo so vključeni mladostniki, stari med 15 let in tri mesece ter 16 let in dva meseca, opravljen pa morajo imeti najmanj 7. razred osnovne šole, sicer pa je vseeno, kateri izobraževalni program obiskujejo.

Slovenski šolarji so skupno pri ugotavljanju matematične, naravoslovne in bralne pismenosti dosegli 20. mesto od 64 držav, ki si ga delijo z Irci. Na vrhu lestvice po uspešnosti učencev in dijakov v omenjenih kategorijah je Šanghaj, sledijo mu še Singapur, Hongkong, Tajpej in Južna Koreja.

Foto: OECD
Foto: OECD

8.405 naših dijakov in učencev je bilo lani pri matematiki, kateri so v lanski raziskavi namenili poudarek, za 3 odstotke boljše od povprečja. Temeljno raven matematičnega znanja je namreč doseglo 80 odstotkov slovenskih šolarjev, povprečje pa je bilo 77 odstotkov. Kljub uspehu pa je raziskava pokazala, da imajo dijaki in učenci v Sloveniji manj motivacije za učenje in ukvarjanje z matematiko v kasnejšem življenju. Pri preverjanju bralnih sposobnosti so slovenski učenci in dijaki v povprečju dosegli 481 točk, povprečje OECD pa je bilo 496 točk.

Rezultati raziskave so bili sicer dobri, vendar učitelji, šolarji in izobraževalne ustanove ne smejo počivati na lovorikah. Dejstvo, da imajo v Sloveniji šolarji bolj pozitiven odnos do šole kot ustanove kot drugod, priča o tem, da lahko s primernim pristopom svoje uspehe tudi presežejo.

Martina Drobne

Leave a Reply