Nahranite svoje lase, kožo in nohte

Ste tudi vi med tistimi, ki se poslužujete različnih krem in kozmetičnih preparatov za lepši videz las, kože in nohtov, rezultatov pa ni in ni? Poleg tega, da za tovrstne stvari zapravite zajetno vsoto denarja, v telo vnašate tudi škodljive snovi. Morda je čas, da terapijo začnete od znotraj – s primerno prehrano.

Nohti

Če se vaši nohti nenehno cepijo in lomijo, je to znak, da vam primanjkuje kalcija. Hrane, ki vsebuje veliko tega minerala, je na pretek. Za zadostno količino lahko poskrbite že tako, da na dan pojeste eno banano ali spijete velik kozarec mleka. Cepljenje oziroma luščenje nohta pa je ponavadi posledica primanjkovanja vitamina A in B. Z živili poskusite vnesti te vitamine v svoje telo. Vzrok za cepljenje nohtov pa je lahko tudi prepogosto namakanje v vodi (pomivanje posode in podobna opravila), zato pri tovrstnem delu začnite uporabljati rokavice.

beautiful-nails-hero-ebb80bab-ef68-4ad8-a81d-60d551bb00a3-0-640x360
Lomljenje nohtov lahko preprečite ali vsaj omilite z zadostno količino kalcija.

Koža

V kolikor bi radi, da je vaša koža čvrsta in sijoča, lahko to dosežete tako, da v telesu spodbudite tvorbo kolagen. Ta bo namreč bo poskrbel, da bo vaša koža napeta in elastična. Ker se kolagen tvori ob mešanju vitamina C, cinka in beljakovin, čez dan torej poskrbite, da zaužijete dovolj teh snovi. Vitamina C je največ v papriki, krompirju, zelju in ohrovtu, cinka in beljakovin pa v mesu, ribah, jajcih, mleku.

Lasje

Hrana za lepe in sijoče lase, mora vsebovati vse potrebne hranilne snovi v določenih količinah in razmerjih. Pri laseh imajo pomembno vlogo beljakovine – tako rastlinske kot  živalske. Nahajajo se v ribah, morski hrani, govedini, stročnicah, jajcih … Uživati je potrebno tudi sestavljene ogljikove hidrate, ki so počasi razgradljivi. Privoščite si še nekaj polnozrnatega kruha, kosmičev ali testenin in ne pozabite na veliko tekočine (navadne vode ali nesladkanega čaja, seveda). Poskrbeti za zadosten vnos različnih vitaminov in mineralov (železo, kalcij, cink, selen, magnezij). Hrani, ki vsebuje veliko soli, se za voljo lepih las izogibajte.

Barbara Oswald
Foto: petitenailsva.wix.com, thefringewithferricchia.blogspot.com

Leave a Reply