Nasveti za krepitev duha

Poleg zdrave prehrane in na splošno zdravega načina življenja so za našo krepost duha zelo pomembni še trije drugi dejavniki, katerim žal posvečamo premalo pozornosti. Govorimo o gibanju, pravilnem dihanju ter sproščanju.

Redna telesna dejavnost

Gibanje dokazano zavira pojav srčno-žilnih bolezni, ugodno deluje na skeletni, mišični, dihalni in imunski sistem ter zmanjša motnje v endokrinem sistemu. Prav tako telesna aktivnost izboljšuje naše razpoloženje, splošno počutje in navsezadnje tudi spanec. Gibanje ugodno vpliva tudi na presnovo ogljikovih hidratov, kar je še posebej pomembno za diabetike.

daybreak fall 2006

Pravilno dihanje

Žal se ljudje premalo zavedamo kako pomembno je pravilno dihanje. Drži, da je dihanje nehoten in samodejen proces, a z globokim in ozaveščenim dihanjem namreč lahko lažje obvladujemo stres. Prav vsaka čustvena reakcija, obremenitev in napetost vpliva na naše dihanje. Sliši se čudno, a zelo pomembna je tudi naša telesna drža, ki mora biti med dihanjem pokončna in sproščena. Pri vdihu je ključnega pomena, da vdihnemo skozi nos, pri čemer nam pomagajo trebušne mišice. Pri izdihu pa je nujno, da je dovolj intenziven, da ne predihavamo le vršičke pljuč, ampak celotna pljuča.

Sproščanje

Za nekatere je sprostitev ukvarjanje s športom, za druge poležavanje oziroma spanje, za tretje pa druženje s prijatelji. Vsak posameznik zase ve kaj ga sprošča, zato je nesmiselno navajati načine sproščanja. Sprostitev je v tem hitrem načinu življenja, ki mu komaj sledimo, še toliko bolj pomembna. Sproščen človek ima več energije, je manj nestrpen in lažje opravlja delovne obveznosti.

Barbara Oswald
Foto: sehat.com, centerspacepilates.com

Leave a Reply