Naučimo otroke razmišljati ustvarjalno

Prejšnji teden je 57 učiteljev iz Primorske, Ljubljane, Slovenskih Konjic in Maribora zaključilo program usposabljanja, s katerim bodo učencem pomagali pri vključitvi vseh spretnosti učinkovite uporabe lastne pameti za vsako šolsko, osebno ali družbeno situacijo ter jim pomagali, da veščino razmišljanja vadijo.

Gre za program neposrednega poučevanja razmišljanja v šolah – CoRT Cognitive Research Trust (Sklad za raziskave o razmišljanju), ki ga v skladu z de Bonovimi orodji razmišljanja vodi mag. Nastja Mulej. Učitelji se skozi proces, ki je razdeljen na pet delov, spoznajo z orodji razmišljanja in ga prenašajo na učence preko Krožka za Razmišljanje, kjer osredotočeno, ustvarjalno in sodelovalno razmišljajo v skupinah. Usmerjeno kreativno in sistematično razmišljanje pomaga otrokom pri nabiranju velikega števila svežih idej, upoštevanju sebe in drugih, pa tudi pri načrtovanju in odločanju. Program je izjemno koristen za predšolske in šolske otroke in seveda odrasle.

prikaz orodij CoRT
Udeleženke so na zabaven način predstavila orodja razmišljanja po metodi CoRT.
Foto: Tomaž Zupan

To je na podelitvi diplom potrdila Rosana Šuc, ki v tej skupini edina ni prihajala iz vrst prosvetnih delavcev. »Nova spoznanja, ki sem jih pridobila skozi program CoRT so me tako prevzela, da sem nemudoma poskrbela za proces izobraževanja v podjetju, kjer sem zaposlena. In še več. Program sem že predstavila v lokalni šoli in vrtcu ter se oglasila na občini, kjer sem prosila za pomoč pri organizaciji izobraževanja za vzgojitelje in učitelje,« je presrečna in nasmejana pripovedovala na podelitvi diplom. Pri tem ni bila edina. Na Srednji gostinski šoli v Ljubljani, ki je gostila zaključek programa, je bilo čutiti res pozitivno energijo in veselje. »V naši šoli že uporabljamo nova znanja. Učenci se ob tem, ko širijo moč zaznavanja in oblikujejo svoje razmišljanje, zelo zabavajo in radi hodijo k uram Krožka za Razmišljanje,« je povedala učiteljica iz Maribora in nadaljevala: »,,,tako so učenci so veliko bolj vpleteni v vsebino pouka in sami razmišljajo o snovi

diplomantke
Druga generacija diplomantk s predavateljico Nastjo Mulej.
Foto: Tomaž Zupan

Prav vsi udeleženci so se strinjali, da bi moral postati krožek v vsaki šoli del predmetnika, kot je že v 44 državah po svetu. In morda bo kmalu tudi pri nas tako.

Več o programu CoRT.

Naslovna fotografija: parentedge.in

Leave a Reply