Nikoli več brez denarja: Kako (p)ostati magnet za obilje

Dr. Martina Zorc, po izobrazbi pravnica z doktoratom iz mednarodnega vesoljskega prava, je podjetniška mentorica, certificirana denarna coachinja in strateginja digitalnega komuniciranja. S celostnim pristopom k podjetništvu, ki zajema tako notranje kot zunanje strategije uspeha (torej miselnost uspešnih, harmoničen odnos do denarja in zavest obilja na eni strani, ter ustrezno tržno umeščanje, promocijo in prodajo na drugi), podjetnicam in podjetnikom pomaga do več denarja in več življenja. Dela s strankami z vsega sveta, v Sloveniji jo najdete pod znamko Klub678.si, s prihajajočo knjigo Nikoli več brez denarja pa si želi čim več podjetnim posameznikom pokazati, kako lahko SO in imajo VSE, kar si srčno želijo. V pogovoru razkrije, kaj je v resnici denar in zakaj je nujno z njim razviti ter negovati zdrav odnos, če želimo uresničiti svoje potenciale, kaj ima denar ᾽rad᾽ ter kako moramo delovati, da ga bomo magnetizirali čim več.

Martina Zorc
Dr. Martina Zorc: Zakaj bi izbrali ALI-ALI, ko pa obstaja IN? (foto: osebni arhiv sogovornice)

Koliko je zares pomembno imeti denar?
Pravzaprav zelo pomembno, saj nam denar omogoča polno izraziti sebe, svoje vrednote, svoje srčne želje. Brez njega zelo težko preživimo, še težje živimo res na polno, glede na to, da veliko doživetij, ki nam omogočajo osebnostno in podjetniško rast, zahteva finančno investicijo. Denar nam lahko zelo pomaga pri doseganju našega potenciala. Omogoča nam spreminjati stvari, omogoča nam osebnostno rast, omogoča nam, da se razvijemo v tisto najvišjo verzijo sebe. Določena doživetja tudi zahtevajo večjo finančno investicijo, na primer izobraževanja in potovanja, zato težko razumem ljudi, še zlasti podjetnike, ko pravijo, da »več ne potrebujejo«. Za materialne dobrine morda res ne, kaj pa za vse ostalo? Menim, da če nam je dana inteligenca in smo sposobni nekaj doseči v podjetništvu, potem je naša dolžnost biti vzor ostalim. Ko navdihujemo druge, da pogumno stopajo po svoji poti, veliko prispevamo k razvoju svoje okolice in družbe. S svojim lastnim razvojem dvigujemo družbeno zavest o tem, kaj je mogoče. Druga dva pomembna vidika prispevanja sta morda še bolj očitna: 1.) Z uspešnim podjetjem služimo večjemu številu strank in torej spreminjamo njihova življenja na boljše. in 2.) Ko ustvarjamo denarne presežke, tudi lažje finančno podpremo tiste osebe, dejavnosti in projekte, v katere verjamemo in si jih želimo podpreti. Skratka, ko ima podjetnik, ki dela dobro in hoče svetu dobro, več denarja, smo vsi na boljšem!

Kaj pa, če denarja nimamo?
Naša odločitev je, ali ga želimo manifestirati več ali ne. Vsak (zdrav človek) ima vse možnosti za zaslužiti denar, ga manifestirati tudi na drugačne načine, in vsem je na voljo v izobilju. Nešteto možnosti je, kako priti do denarja (pa tu seveda ne mislim na nič moralno ali zakonsko spornega!), žal pa ljudje pogosto nimajo pravih informacij in idej, kako se lotiti preobrazbe svoje finančne situacije. Obremenjeni so z neharmoničnim, neprijateljskim odnosom do denarja oz. zavestjo pomanjkanja, namesto, da bi živeli in delovali iz zavesti obilja. Prav poseben izziv je tudi izstopiti iz svoje cone udobja, saj nas na drugi strani čaka polje neznanega, čemur se ljudje že nagonsko izogibamo. Denar je v bistvu naš duhovni učitelj, ki od nas zahteva konstantno rast. Od naše finančne frekvence, naše vibracije oziroma naše energije je odvisno, koliko ga bomo pritegnili k sebi, in koliko ga bomo sposobni zadržati oziroma obdržati. Večji kot je znesek, na katerega ciljamo, več energije potrebujemo, da bo med nama lahko ujemanje. Polzenje denarja skozi prste, na primer, je znak pomanjkanja sposobnosti sprejemanja. Ko omenjenega energijskega ujemanja z denarjem ni, se počutimo neudobno v njegovi družbi, in – zavestno ali nezavedno – poskrbimo za to, da se ga čim prej »rešimo«.

Kako pa dosežemo čim višjo finančno frekvenco oz. energijsko ujemanje z denarjem?
Denar kot energija kroži in, če smo »v krču«, zaustavimo to kroženje. Če zamrznemo investiranje in trošenje (običajno zaradi strahu), dejansko pretrgamo tok denarja, da tudi pritekati ne more več v naše življenje, vsaj ne v takem obilju, kot bi lahko. Prvo pravilo je torej izogibanje takšnim »krčem«, pri čemer nam je v največjo oporo močna zavest obilja. Šibkejša kot je vaša zavest obilja v tem trenutku, več pozornosti, časa in energije bo potrebne vsak dan, da jo okrepite in ohranjate na visoki ravni. Vaša praksa lahko zajema branje knjig s tega področja – še posebej »kultni« sta Z idejo do bogastva (Think And Grow Rich) Napoleona Hilla ter moja najljubša, Znanost o bogatenju (The Science Of Getting Rich) Wallace-a D. Wattles-a. Priporočljivo je tudi delo z ustreznimi mentorji in poslušanje posnetkov njihovih predavanj na temo zavesti obilja ter dvigovanja vibracije. Primerov aktivnosti, ki so zdravilo in preventiva pred prej omenjenimi »krči«, je seveda še veliko. Bistveno je, da se zavedamo, da je od nas samih, naše miselnosti in naše odločitve, kako se bomo počutili v vsakem danem trenutku, odvisno, kaj bomo izžarevali in kakšno izkušnjo z življenjem si bomo pričarali. Pa še »bonus« nasvet. Cene postavljajte v razponu svoje finančne frekvence; če jih postavite višje ali nižje, si boste prodajo po nepotrebnem otežili. Začnite torej tam, kjer ste, in cene zvišujte vzporedno z zviševanjem svoje vibracije. Ključno je ujemanje!

Kaj ima denar ᾽rad᾽ in kdo moramo BITI ter kako DELOVATI, da ga bomo lahko magnetizirali čim več in z večjo lahkoto?
Denar ima rad hitrost in odločnost. Rad ima življenje. Več življenja vodi v več denarja. Denar hoče, da živimo svoje življenje na polno, in takrat tudi z veseljem in lahkoto pride – in prihaja – k nam. Od nas si želi pozitiven, igriv, sproščen in ljubeč odnos do življenja, do sebe, do ljudi, ki nas obkrožajo, začinjen z veliko mero hvaležnosti z vse, kar je, in vse, kar še prihaja. Denar ima rad namen, pravzaprav ga potrebuje, kajti brez njega nima razloga za obisk. Rad je s tistimi, ki ga imajo radi in ga doživljajo kot cenjenega partnerja na svoji poti do uspeha, kakršnakoli že je njihova definicija le-tega. Tako kot ne morete imeti kakovostnega odnosa z osebo, ki je ne marate in jo ves čas odbijate od sebe, tako tudi ne morete pričakovati od denarja, da vam bo vedno na voljo, če do njega gojite zelo »mešana« čustva, imate o njem slabo mnenje, bi najraje videli, da sploh ne bi obstajal, ipd. Denar ima rad pozitivnost, pozornost, ustvarjalnost, visoke vibracije … vas v svoji moči, ko se zavedate, da so vajeti vaših finančnih okoliščin popolnoma v vaših rokah, ne glede na trenutno stanje. Verjamem, da lahko vsak zdrav človek pride do več denarja in ga tudi več obdrži, in to skozi ustvarjanje dodane vrednosti, ne tekmovanje, kar pa ne pomeni, da je pot do več denarja vselej lahka ali udobna. Lekcijam nihče ne uide.

Predstavite prosim nekaj konkretnih nasvetov, s katerimi pomagate svojim strankam.
Pogosta so vprašanja o pridobivanju strank – kako začeti s poslom, kako prodajati, kako »prepričati« potencialno stranko … Tukaj bi omenila, da ljudi ne prepričujemo, ampak jih lahko samo informiramo ter navdihnemo za nakup. Prepričevanje je bilo domena »prodaje stare šole«. Veliko je vprašanj, kako tržiti, kako najti stranke onkraj Facebooka, kako postavljati cene, kako začutiti pravo vrednost tega, kar počnemo (kar je, zanimivo, vprašanje, ki ga slišim praviloma izključno s strani podjetnic) … Pogosto se srečam tudi z izkrivljenimi predstavami o izbranem poslovnem modelu ali načinu določanja cen. Cena mora biti vedno postavljena glede na vrednost, ne glede na naš vložen čas, žal pa veliko ljudi še ne razume te povezave. Veliko je vprašanj o tem, kako spreminjati nezavedna omejujoča prepričanja o uspehu, o denarju, o sebi … Veliko govorimo tudi o monetiziranju dogodkov, ki so pri nas dobro obiskani. Ljudje še zmeraj računajo zgolj na denar od prodaje vstopnic, kot glavni vir prihodkov od dogodka, čeprav se tisti pravi prihodkovni potencial dogodka »skriva« drugje – na primer v naslednjem koraku, ki ga lahko udeleženec naredi, če želi nadaljevati s svojo transformacijo. Pogosta so tudi vprašanja, kaj dati na spletno mesto. Ljudje avtomatično mislijo, da so najvažnejši logotip, vizitka ter spletno mesto, v resnici pa je to zgolj vrh ledene gore, ko gre za znamčenje. Najprej moramo skozi proces določitve vsebine, esence naše znamke. Mnogo podjetnikov začetnikov je zmotno prepričanih, da je znamčenje nekaj, kar se jih ne tiče, ker niso dovolj »veliki«, v resnici pa gre za nekaj, kar se dogaja ob vsakem stiku podjetja in podjetnika z zunanjim svetom in mu pomaga postati prva izbira njegovih idealnih strank. Če gremo prehitro v izdelavo spletnega mesta, tvegamo najmanj dve napaki: 1.) Prepad med posameznimi elementi naše znamke (na primer, med njeno vizualno podobo in katerim od ostalih sedmih elementov), kar povzroča zmedenost pri naši potencialni stranki, zmeden um pa nikoli ne kupi. in 2.) Potrebo po novem spletnem mestu že nekaj mesecev po postavitvi prvega. Razlogov za to je preveč, da bi jih lahko osvetlila v okviru tega pogovora, zato pa naj izpostavim rešitev za vse, ki veste, da potrebujete novo spletno mesto, pa še niste šli skozi vse »strateške korake«: pristajalna stran. Ena sama preprosta stran, na kateri se obiskovalec odloči, ali bo z vpisom svojih podatkov prejel vaše digitalno darilo ali ne. Na ta način si lahko začnete graditi svojo mejling listo, komunicirati z njo in pridobivati stranke že takoj na začetku, tudi brez spletnega mesta.

Veliko sva govorila o denarju. Kaj pa nematerialne kvalitete življenja?
Upam, da je iz vsega, kar sem delila z vami, razvidno, da poanta ni v denarju, ampak v življenju. Poanta je v svobodi, v ljubezni, v miru, v občutku izpolnjenosti, v radosti, veselju do življenja, v sreči … in denar je samo pot, kako lahko do vsega tega pridemo hitreje, in kako lahko živimo še bolj polno življenje. Ne gradim podjetij, da bi nekoč imela jahte (čeprav nimam čisto nič proti jahtam ali katerikoli drugi materialni dobrini); gre za rast, ki je zame ena glavnih vrednot. Eden univerzalnih naravnih zakonov pravi, da kar ne raste, umira, oziroma, kar se ne širi, se krči. Denar je po mojem mnenju eno od orodij, ki nam pomaga do več življenja. Mimogrede, več življenja in več denarja sta dve plati iste medalje, delujeta dvosmerno – več življenja vodi v več denarja in več denarja podpira več življenja. Podjetništvo pa sploh odpira veliko vrat v življenju. Ljudje, ki vzpostavijo zdrav denarni tok, se ne ubadajo več samo s svojimi eksistencialnimi vprašanji, njihovo življenje se več ne vrti okrog denarja. Lahko se (še bolj) osredotočijo na deljenje svojih darov, veliko več lahko naredijo zase in za svet. To je tisto, kar bi v celotni zgodbi rada najbolj poudarila. Za to gre. Denar je samo pot do destinacije.

Za konec nam zaupajte še, zakaj ste se odločili za sodelovanje v Zavodu Učenje za življenje? Izpostavite prosim še nekaj, kar vas je doslej naučilo življenje.
Za sodelovanje sem se odločila, ker se mi zdi pomembno širiti informacije in znanje o tem, kako harmonizirati svoj odnos z denarjem. Na lastni koži sem namreč izkusila, kako je, ko ti določena prepričanja o denarju ne dovolijo »splezati« iz začaranega kroga »veliko dela za malo plačila«. Štiri leta sem se izčrpavala, ker sem ogromno delala, prihodki pa niti približno niso bili konsistentni ali primerni mojim vlaganjem vase in v moje podjetje. Mimogrede, ker je denar energija, je utrujenost v tem primeru neizogibna, ker dobimo manj energije, kot je damo. Na srečo sem na določeni točki s pomočjo ene od svojih mentoric spoznala, zakaj se mi to dogaja, in začela s transformacijo svojega odnosa do denarja. To je bila točka preobrata na moji podjetniški poti, in ker verjamem, da bi si lahko prihranila ta štiri leta »solz in obupa«, kot se jih spominjam, če bi le znala prej poiskati prave informacije in pravo vodstvo, danes v okviru Kluba678 počnem to, kar počnem – svojim strankam pomagam ustvariti takšno izkušnjo s podjetništvom, kakršno si želijo, kar je skoraj vedno povezano z več svobode. Denar in svoboda gresta z roko v roki. Več denarja kot imamo, več izbire imamo in bolj finančno neobremenjeno lahko sprejemamo svoje odločitve. Menim, da denar nikoli ne bi smel biti razlog, zakaj si rečemo NE, čeprav vse v nas kriči DA.
Moja šola življenja je bila, da je treba vztrajati, vendar ne v tem smislu, da greš »z glavo skozi zid«, ker to ne deluje, ampak, da toliko časa iščeš pot, dokler ne uspeš. Najhujše je odnehati tik preden se ti odpre. Pomembno je, da se v podjetništvu lotevaš stvari (in rasti!) celovito (holistično), tj. da delaš tako na notranjih kot zunanjih strategijah uspeha. V veliko veselje in čast mi je, da lahko sedaj delim svojo izkušnjo in svoje znanje, ki ga že leta nabiram pri najboljših svetovnih mentorjih, zlasti v ZDA, s slovenskimi in globalnimi podjetnicami in podjetniki. Upam, da bom lahko s svojim delom še naprej pomagala in spreminjala življenje ljudi na boljše.

Kristian Eric Šipek

************************************
Za konec pa še… Martinino DARILO za podjetnike! Denarni koledar.
Svoj brezplačen izvod si lahko zagotovite na povezavi: http://eepurl.com/b_X7an
Verjetno ste že slišali, da tisto, čemur posvečamo pozornost, raste.
Pa uporabljate ta princip, ko gre za generiranje prihodkov?
Za vas je Martina pripravila Wordovo predlogo (template), ki si jo lahko po svoje hitro prilagodite, jo natisnete, in potem v samo 3 minutah dnevno poskrbite za redno spremljanje vsega novega denarja, ki pride v vaše življenje.
Denar ima rad pozornost, in praviloma je učinek rednega izvajanja te preproste vaje naraščanje prihodkov.
Poskusite!

*****************************************************************************************************

Bi radi vedeli, katero je vaše DJOTIŠ* nebesno znamenje? Vpišite svoje podatke tukaj in prejeli boste brezplačen odgovor.
Djotiš je vedska astrologija in psihologija, ki s svojim orodjem, znanjem in vedenjem usmerja človeka k srečnemu življenju. Sezite do zvezd :)!

Leave a Reply