Odkrili povezavo med spancem in določenimi kislinami ter minerali

Nespečnost je lahko vse od enkratnega pojava do resnične bolezni, ki nam ne dovoli zaspati, posledice pa so lahko zdravstvene narave, od utrujenosti do oslabljenega imunskega sistema in glavobolov. Če je situacija le prehuda, zdravniki na pomoč priskočijo z uspavalnimi tabletami, ki pacientu pomagajo potoniti v spanec.Nedavno izvedena študija pa je pokazala, da se lahko v sen kljub nespečnosti zazibljete kar sami, in sicer z določenimi vrstami kislin in mineralov, ki jih najdemo v hrani.

Težave s spancem imamo ponavadi, ko smo zaskrbljeni ali ko nas nekaj vrže iz ustaljenega bioritma, pri nespečnih posameznikih pa se pojavljajo brez večjega razloga. Ti ljudje ure in ure ležijo v postelji, spanca pa od nikoder. Če se tudi sami soočate s podobnimi težavami, ne posezite takoj po zdravilih, ampak jih poskusite rešiti na naraven način.

Znanstveniki so dobrih 4.500 posameznikov povprašali o njihovem zdravju in prehrani. Ugotovili so, da tisti s trdnim spancem pred spanjem uživajo mleko in brazilske oreške. Ti dve in ostala živila, ki vsebujejo ogljikove hidrate, oreški, bogati s kalijem in selenom ter mleko s svojimi butanojskimi in dodekanojskimi kislinami pomagajo zaspati.

Težav nimajo niti ljudje, ki sicer trpijo za nespečnostjo in apnejo (stanje, ko bolnik ponoči za določeno časovno obdobje neha dihati) – ob uživanju mleka in oreškov naj bi bilo tudi ti dve bolezni deloma ali v celoti pozdraviti.

Pri nespečnosti se je treba poleg drugih vidikov zazreti tudi v posameznikovo prehrano. Po zaužitju nekaterih živil, kot je sol, lahko le s težavo utonemo v sen, druga, na primer kalij, pa nam bodo omogočila miren spanec.

Martina Drobne

Leave a Reply