Pipistrelovo prvo šolsko dvosedežno električno letalo

Ajdovsko podjetje za proizvodnjo ultralahkih letal Pipistrel je predstavilo svoj projekt šolskega dvosedežna električna letala WATTsUP, ki so ga razvili v sodelovanju s Siemensom.

Pipistrel je ob 25-letnici podjetja predstavil nov model elektičnega letala WATTsUP, naslednika prvega električnega letala iz leta 2007, kot tudi prvega popolnoma električnega štirisedežnega letala iz leta 2011, ki je zmagalo na prestižnem Nasinem natečaju.

“V Pipistrelu smo že pred 25 leti zasnovali obliko letal na energetski učinkovitosti, zato naša letala porabijo manj energije kot druga, zato je tudi poraba goriva manjša in lahko z enim polnjenjem preletijo bolj daleč. In ker so tako načrtovana, smo jih lahko predelali tudi v električna,” je ob lepo kronanem jubileju povedal direktor in solastnik podjetja Ivo Boscarol.

Da je uspeh še bolj razveseljujoč, je prvo naročilo novega modela prišlo prav iz Slovenije. “To se še nikoli ni zgodilo”, presenečeno dodaja Boscarol. Zmogljivost vadbenega letala je prilagojena potrebam letalskih šol. Med prednostmi so kratka vzletna razdalja, dviganje z več kot petimi metri na sekundo in zmožnost letenja najmanj eno uro z dodatno polurno rezervo.

Električni pogon ima v letalstvu sicer še veliko prihodnost, kerpredstavlja idealno rešitev, zaradi česar naj bi po besedah Pipistrelovih strokovnjakov kmalu poganjal tudi velika letala.

Ajdovsko podjetje bo letalo začelo serijsko izdelovati prihodnje leto, predvidena tržna cena brez DDV pa bo pod 100.000 evri. Naročil iz tujine ne manjka.

Uroš Kotnik

Leave a Reply