Promocija hrane iz naše bližine

Ministrstvo je začelo kampanjo promoviranja domače hrane iz naše bližine, povod za njeno osnovanje pa so podatki, da Slovenija uvozi za pet odstotkov BDP-ja hrane, kar po besedah ministra Dejana Židana, predstavlja veliko nišo za pridelovalce.

Nakupovanje hrane iz domačega bližnjega okolja bi veliko pripomoglo k oživitvi slovenskega gospodarstva, ohranjanju kmetijstva in preprečevanju sive ekonomije, hkrati pa bi ljudje jedli zdravo in kakovostno hrano, je kampanjo komentiral minister za kmetijstvo in okolje Dejan Židan. Ob tem je omenil spremembo v sistemu javnega naročanja, ki pri naročanju hrane v vrednosti do 80.000 evrov omogoča pozitivno diskriminacijo.

promocija
Ministrstvo se zavzema za doma pridelano hrano. (Foto: mojdom.si)

Cilj promoviranja hrane iz naše bližine je boljša obveščenost kupcev oziroma uporabnikov o prednostih lokalno pridelane hrane, o načinu pridelave in predelave ter o njeni kakovosti in varnosti, pravijo na ministrstvu za kmetijstvo. S tem namenom bodo julija začeli s promocijsko kampanjo Hrana iz bližine. Kasneje, nekje v jesenskem času, ko bodo kmetje začeli s pobiranjem pridelka, pa bodo pripravili posebno akcijo, ki bo združila pridelovalce, predelovalce, porabnike in trgovine. Istočasno bodo kmetije gostile dneve odprtih vrat.

Predsednica Sveta za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov Aleša Kandus je ob tem dejala, da v prihodnosti pripravljajo tudi posebno označbo kakovosti za hrano iz naše bližine. »Želimo povečati zaupanje porabnika v slovensko hrano, prodajo slovenske hrane ter spodbuditi sodelovanje pridelovalcev in živilskopredelovalne industrije, vzpostaviti pa želimo tudi shemo kakovosti in enotno, enostavno označbo hrane iz naše bližine. Označba kakovosti bo nadgradnja celotnega projekta in bo zaživela 2014.«

Da ljudje zaupamo slovenski hrani je pokazala tudi javnomnenjska raziskava Trženjski monitor, ki kaže, da porabniki najbolj zaupajo hrani slovenskih proizvajalcev. Kljub nekoliko višji ceni, se vsak tretji anketiranec odloči za nakup hrane slovenske znamke, v največji meri zaradi boljše kakovosti, zaupanja, podpore slovenskemu gospodarstvu oziroma svežine, zdravja in varnosti.

Matjaž Kljajić

Leave a Reply