S hrano do ostrega vida

Le kdo se ne spomni babičinih nasvetov o uživanju korenja za dober vid. Ne le korenje, tudi nekatera druga živila lahko oči zavarujejo pred problemi z vidom, kot so očesna mrena, starostna degeneracija rumene pege in podobno. Preberite katera so očem prijazna živila!

Temno listnata zelenjava

Špinača, ohrovt, brokoli in repa so izjemno dober vir luteina in zeaksantina, ki oči ščitita pred nevarno UV svetlobo. Visok nivo teh dveh sestavin vsebuje še sadje, kot so marelice, breskve, mango, papaja, pomaranče, mandarine in melone.

orange-juice
Vitamin C v pomarančah pomaga ohranjati zdrave krvne žile v očeh.

Kvinoja

Kvinoja je starodavna inkovska žitarica, ki jo lahko uporabite kot prilogo namesto riža. Je bogata z beljakovinami in vlakninami in vsebuje veliko železa, cinka, selena in vitamina E.  Kvinoja ima nizek glikemičen indeks, kar naj bi zmanjšalo tveganje za razvoj starostne makularne degeneracije (degeneracije rumene pege) za osem odstotkov.

Ostrige

Ne samo, da so afrodiziak, ostrige so tudi odličen vir cinka, ki je izjemno pomemben za zdravje oči in ostrega vida. Ta mineral namreč omogoča, da vitamin A proizvede pigment melanin, ki ščiti oči in je povezan z izboljšanjem nočnega vida. Priporočljiva mera je od 40 do 80 mg cinka na dan, ki pa ga prejmete z uživanjem le šestih ostrig.

Pomarančni sok

Vitamin C prinaša številne pozitivne učinke za zdravje oči, saj pomaga ohranjati zdrave krvne žile v očeh in preprečuje zameglitev očesne leče, ki lahko privede do dvojne slike.  500 gramov vitamina C na dan lahko prepreči pojav starostne degeneracije rumene pege za 25 odstotkov in izgubo vidne ostrine za kar 19 odstotkov pri osebah z visokim tveganjem za razvoj te bolezni.

Barbara Oswald
Foto: makeupandbeauty.com, minorinsights.wordpress.com

Leave a Reply