Slovenska pametna ura, ki bdi nad varnostjo in počutjem pilotov

Slovenska pametna ročna ura za pilote FlySentinel je obenem prvi nadzorni sistem na svetu, ki spremlja njihovo psihofizično stanje in vse druge parametre, ki lahko vplivajo na varnost poleta.

Začelo se je davnega leta 1999, ko sta se računalničar Primož Grajžl in zdravnik Gregor Poglajen prvič srečala kot športna pilota v Celju. Nekaj let pozneje sta svoje moči, znanje, strast do letenja in želje za varnejše in udobnejše letenje združila tudi poslovno in ne več samo ljubiteljsko. Kot navdušena letalca sta namreč iz prve roke lahko začutila ves napredek tehnologije na področju navigacijskih in nadzornih sistemov letenja, ob tem pa sta vedno bolj pogrešala pomoč tehnologije pri spremljanju stanja pilotov.

Ob vedno večjem številu pilotov, tako športnih kot profesionalnih, je ta vrzel še globlja, saj se povečuje število starejših, tudi takšnih z zdravstvenimi stanji, ki lahko pripeljejo do nenadnih težav med poletom. Tudi mladi in popolnoma zdravi piloti se pri dolgih poletih na velikih višinah lahko znajdejo v nepričakovanih razmerah, opozarja Grajžl.

V zadnjih letih je razvoj tehnologij v letalstvu predvsem pri navigacijskih in nadzornih sistemih letenja zelo napredoval, zelo malo oz. praktično nič pa ni bilo storjeno na področju sistemov za nadzor psihofizičnega stanja pilota v letalu.

Sad njunega sodelovanja je zagonsko start-up podjetje MedicoApps, ki je tik pred razvojem prototipa prav posebne pametne ročne ure FlySentinel. Namenjena je pilotom, saj med drugim spremlja njihov srčni utrip, telesno temperaturo in nasičenost kisika v krvi, pa tudi pomembne parametre v okolju, kot so temperatura okolja, hrup, vlažnost, vsebnost ogljikovega monoksida (CO), G-sile in lokacije (koordinate GPS).

Pametna ura FlySentinel, ki jo razvija slovensko start-up podjetje MedicoApps, je namenjena predvsem pilotom, saj med drugim spremlja njihov srčni utrip, telesno temperaturo in nasičenost kisika v krvi, pa tudi pomembne parametre v okolju, kot so temperatura okolja, hrup, vlažnost, vsebnost ogljikovega monoksida, G-sile in lokacije (koordinate GPS). Foto: MedicoApps
Pametna ura FlySentinel, ki jo razvija slovensko start-up podjetje MedicoApps, je namenjena predvsem pilotom, saj med drugim spremlja njihov srčni utrip, telesno temperaturo in nasičenost kisika v krvi, pa tudi pomembne parametre v okolju, kot so temperatura okolja, hrup, vlažnost, vsebnost ogljikovega monoksida, G-sile in lokacije (koordinate GPS). Foto: MedicoApps

Tako je FlySentinel pravzaprav nadzorni sistem, prvi svoje vrste na svetu, ki lahko zaznava morebitna tveganja ter jih nemudoma in pravočasno sporoča pilotom, tudi z nasveti, kako odpraviti težavo. Če se nesreča kljub vsem ukrepom le pripeti, bo FlySentinel poskrbel za klic v sili s podatki o lokaciji, ki jih bo pridobil sprejemnik GPS.

Vse meritve je mogoče shraniti tudi v oblaku, pilot pa jih lahko po želji ali potrebi naknadno pregleduje, obdeluje in analizira. Njeni snovalci vseskozi poudarjajo pomen preproste uporabe, neinvazivnega pridobivanja pomembnih meritev in privlačno obliko.

V ekipi MedicoApps je sedem strokovnjakov različnih profilov z zelo ambicioznimi načrti. Prepričali so tudi Slovenski podjetniški sklad, ki jim je predlansko jesen podelil investicijo SK75, zdaj pa so ob pomoči kluba Poslovnih angelov Slovenije v sklepnih pogovorih s strateškimi investitorji, kar jim bo dalo dodaten zagon za nadaljnji razvoj in prodajo. Pri razvoju medicinskih algoritmov in oblikovanju naprave so sodelovali tudi strokovnjaki in raziskovalci ljubljanskega Inštituta Jožef Stefan ter priznani slovenski oblikovalec Jure Miklavc, soustanovitelj podjetja MedicoApps.

Kot je pojasnil vodilni v zagonskem podjetju MedicoApps Primož Grajžl, so skoraj vsa od predvidenih sto prednaročil pridobili že v nekaj dneh po objavi na svoji spletni strani. Prijavili so se tako piloti iz Slovenije in bližnjih držav regije kot tisti z druge strani Atlantskega oceana.

Med prve uporabnike pametne ure FlySentinel se je vpisal tudi eden najboljših svetovnih akrobatskih pilotov Peter Podlunšek, kar Grajžl izpostavlja s posebnim ponosom. Njihov naslednji cilj so velike letalske družbe, svoj pogled pa usmerjajo predvsem v Nemčijo, Francijo, Veliko Britanijo in ZDA. “V naslednjih korakih sledi še Kitajska, ki je pred kratkim sprostila zakonodajo o posedovanju letal fizičnih oseb,” ambiciozno napove Grajžl.

Še letos želijo v zagonskem podjetju MedicoApps rešitev FlySentinel, ki so jo do zdaj ustvarjali za pilote, prilagoditi tudi za gasilce, vojake in starejše občane. Med parametri, ki jih bodo spremljali, omenjajo merjenje krvnega tlaka in sladkorja v krvi.

Sonja Kolarič

Leave a Reply