Spoznajte zdrave vrste kruha

Ogljikovi hidrati so pomemben del zdrave in pravilne prehrane, najbolj znano in razširjeno ogljikohidratno živilo pa je brez dvoma kruh. Dandanes je na voljo res veliko število vrst kruha, mi pa vam bomo predstavili tiste najbolj zdrave!

Nekdaj je veljalo, da so bel pšenični kruh jedli samo premožnejši, dandanes pa so se trendi obrnili in pogosto slišimo, da bel kruh jedo tisti, ki si bolj zdravega na žalost ne morejo privoščiti. Bel kruh namreč ima visok glikemični indeks, s čimer ne le prispeva k prekomerni telesni teži, ampak tudi maši žile in škoduje jetrom. Če želite jesti bolj zdrav kruh, se torej raje odločite za katero izmed naslednjih vrst kruha:

Polnozrnati kruh

Polnozrnati izdelki postopoma (za razliko od prečiščenih ogljikovih hidratov, ki sestavljajo bel pšenični kruh) dvigujejo nivo sladkorja v krvi in nam dlje časa dajejo občutek sitosti. Poleg pomembnih vlaknin, ki znižujejo nivo holesterola in izboljšujejo prebavo, pa polnozrnat kruh vsebuje tudi vitamin E, vitamine skupine B ter nekaj pomembnih mineralov, kot so cink, mangan, magnezij, baker in železo.

Bio-Brot
Izbira polnozrnatih pekovskih izdelkov je dandanes izjemno pestra.

Pirin kruh

Pirin kruh je bogat z vlakninami, ima pa tudi več beljakovin kot bel kruh in manj škroba. Pirin kruh brez kvasa je še posebej priporočljiv za tiste, ki želijo v telesu znižati nivo kandide (kvasovke, ki povzročajo prebavne motnje).

Koruzni kruh

Tudi koruzni kruh vsebuje kar za 18 odstotkov več beljakovin kot navadni pšenični kruh in veliko antioksidantov, kot so betakaroten, zeaksantin, lutein in druge karotenoide, ki vplivajo na vid. Koruzni kruh vsebuje tudi obilo vitamina E in magnezija.

Rženi kruh

Velika prednost rženega kruha je ta, da vsebuje več vode, zato dlje časa ostane svež. poleg tega je bogat z vitamini skupine B in magnezijem. Spodbuja pa tudi razvoj mlečnokislinskih bakterij, ki preprečujejo težave s črevesjem.

Ovseni kruh

Ta je bogat s topnimi vlakninami (pomagajo pri izločanju holesterola) in minerali kot so mangan, selen, magnezij in železo. Ovseni kruh pomaga vzpostaviti ravnotežje v debelem črevesju in razstruplja telo, saj ovsena zrna vsebujejo nenasičene maščobne kisline.

Ajdov kruh

Ajdov kruh j vsebuje vse pomembne aminokisline, pa tudi nekaj magnezija, mangana in vitamine skupine B. Največ pa ima flavonoidov, ki varujejo ožilje. Ajda je priporočljiva tudi za razstrupljanje telesa.

Zrnati kisli kruh

Gre za vrsto kruha, ki je k nam zašla iz Nemčije. Zrnat kisli kruh vsebuje cela žitna zrna, moke je le malo, tista, ki pa je, je mešana iz rži, pire in pšenice. Takšen kruh je naravno trajen, zelo zdrav, polnovreden in bogat s številnimi minerali. Če ga želite narediti bolj okusnega, ga popecite na oljčnem olju.

Barbara Oswald
Foto: renners-baeckerei.de, kerpen-eifel.de

Leave a Reply