Spoznajte živila, ki znižujejo holesterol

Holesterol včasih poimenujemo tudi tihi ubijalec, saj je glavni faktor za razvoj bolezni srca in ožilja. Te zahtevajo trikrat več življenj kot rak dojke in dvakrat več kot rak pljuč. Da bi se obvarovali pred njim oziroma ga znižali, potem na svoj jedilnik vključite spodnja živila.

Ključno vlogo pri povišanem holesterolu ima poleg gibanja prehrana. Mnogi strokovnjaki so prišli do ugotovitve, da obstajajo živila, ki znižujejo holesterol. Z vključevanjem teh živil v svojo prehrano je mogoče le v treh mesecih znižati vrednost holesterola za 20 odstotkov. Seveda pa najbojše rezultate prinaša celotna spremememba življenskega sloga.

Zdrava olja

Potrebno je vedeti, da vsa olja niso škodljiva za naše telo. Nasprotno, oljčno olje in olje iz oljne repice, ki sta vir mono-nenasičenih maščob, sta za telo izjemno ugodna. Čeprav direktno ne znižujeta raven holesterola, pa pripomoreta k močnejšim stenam arterij, kar pomeni, da jih bo holesterol težje poškodoval. Prav tako lahko telo te maščobe brez težav izloči.

olive oil
Oljčno olje je eno izmed živil, ki pomaga v boju proti holesterolu.

Živila, bogata s steroli in stenoli

Uživanje živil, ki vsebujejo rastlinske sterole in stenole, naj bi bila za zniževanje holesterola najbolj učinkovita. Zakaj? Po sestavi so steroli in stenoli pravzaprav zelo podobni holesterolu in ko potujejo po prebavnem sistemu, se holesterol in steroli oz. stenoli “bojujejo” za encimska vezavna mesta. Ker v tej tekmi steroli in stenoli zmagajo večkrat, se holesterol ne more prilepiti na stene žil, ampak se izloči kot odpadna snov. Rastlinske stenole in sterole najdemo v številnih zrnih, zelenjavi, sadju, stročnicah, oreščkih in semenih, proizvajalci pa jih dodajajo tudi k izdelkom kot npr. margarini.

Vlaknine

Podobno kot steroli delujejo tudi vlaknine – preprečujejo, da bi holesterol prišel v krvni obtok. Živila, kot so fižol in stročnice, namreč vsebujejo težko prebavljiva vlakna, ki nase vežejo holesterol in se skupaj z njim nato izločijo kot odpadna snov.  Tako kot z ničemer tudi z vlakninmi ni dobro pretiravati, saj prevelika količina zmanjšuje absorbcijo nekaterih življenjsko pomembnih mineralov.

Ovseni kosmiči

Ovseni kosmiči vsebujejo sestavino, po imenu ß (beta) glukan, ki ima sposobnost, da v prebavnem traktu oblikuje gosto snov. Ta preprečuje holesterolu, da bi se absorbiral v telo, saj se ujame vanjo in izloči kot odpadna snov.

Barbara Oswald
Foto: oliveoilexcellence.com, healthcarecentraltexas.com

Leave a Reply