Študija je pokazala najprimernejše ravnanje v primeru slabih ocen pri otroku

Vpitje in kaznovanje otroka zaradi slabih ocen njegovemu spričevalu naredi več škode kot koristi, je dokazala nedavna raziskava, izvedena na Univerzi v Michiganu. Namesto tega naj starši otroku kupijo knjige in ga peljejo v muzej.

Foto: www.tommymom.com
Foto: www.tommymom.com

Pri otrocih slabe ocene pogosto izzovejo slabo voljo in frustracijo staršev, ki se na uspeh, ki ne ustreza njihovim standardom, velikokrat odzovejo s tem, da na otroka vpijejo in mu prepovejo nekaj, kar rad počne – to pa ni nujno najboljša rešitev. Študija, ki jo je izvedla ekipa z michiganske univerze, je namreč pokazala, da takšna praksa povečini vpliva na splošno poslabšanje učnega uspeha do konca šolskega leta.

Na univerzi so skoraj 500 staršev vprašali, kako bi se odzvali, če bi njihov otrok, star od 11 do 13 let, prinesel domov spričevali, na katerem bi bile ocene nižje od pričakovanih. Odzive so razdelili v dve kategoriji, kaznovalne in proaktivne, in ugotavljali, kako odziv staršev vpliva na šolski uspeh pet let kasneje. Ugotovili so, da imajo otroci, na katere so starši vpili ali jih tako ali drugače kaznovali, konec srednje šole slabši uspeh kot tisti, pri katerih so starši uporabili proaktivne tehnike, poroča IFL Science. Kaznovanje namreč lahko poveča otrokov odpor do šole, poleg tega pa takšna praksa deluje le, če s kaznijo, recimo odvzemom možnosti igranja računalniških iger, neposredno odpravimo razlog za slabe ocene.

Na michiganski univerzi tako predlagajo, da starši v primeru slabih ocen povečajo otrokov dostop do knjig in ustanov neformalnega izobraževanja, na primer muzejev. Prav tako je pomembno sodelovanje učiteljev, ki otroka poznajo in lahko staršem povejo natančen razlog, zakaj otroku v šoli ne gre tako dobro, kot bi pričakovali.

Martina Drobne

Leave a Reply