Višnjev vrt nagrajen na Mednarodnem gledališkem festivalu Fest(in)

Gostovanje Drame Slovenskega narodnega gledališča Maribor z uprizoritvijo Višnjev vrt A. P. Čehova v režiji Gáborja Tompe v tekmovalnem delu Mednarodnega gledališkega festivala Fest(in) on the Boulevard se je zaključilo z nagrado v ostri mednarodni konkurenci dvanajstih predstav v festivalski selekciji »družinske krize«.

visnjev-vrt

Igralski ansambel Ksenija Mišič, Ana Urbanc, Nataša Matjašec Rošker, Aleš Valič k. g., Kristijan Ostanek, Matija Stipanič, Peter Boštjančič, Maša Žilavec, Davor Herga, Mateja Pucko, Ivo Ban k. g., Nejc Ropret, Viktor Meglič, Irena Mihelič in Mojca Simonič so prepričali strokovno žirijo petih vodilnih romunskih gledaliških strokovnjakov, ki so jo sestavljali literarna in gledališka kritičarka prof. Doina Modola, publicistka, gledališka kritičarka in zgodovinarka Doina Papp, pesnik, prevajalec, novinar in gledališki kritik Doru Mareș, igralec in režiser Emil Boroghină ter gledališki kritik Ion Parhon.
Na slavnostni podelitvi, ki je v soboto potekala po najvišjem državnem protokolu pri predsedniku Romunije v predsedniški palači Palatul Cotroceni, je nagrado v imenu Drame Slovenskega narodnega gledališča Maribor prevzel veleposlanik Mihael Zupančič.

Višnjev vrt (ki ga poznamo pod naslovom Češnjev vrt) je labodji spev, ne samo Antona Pavloviča Čehova (1860–1904), ki je z njim zaključil svoje umetniško in življenjsko poslanstvo, ampak tudi napoved konca neke ere. Kot Damoklejev meč visi v zraku atmosfera umiranja starega sveta, sečnje, ki pušča za seboj samo nostalgične spomine in izpraznjeno življenje. Višnjev vrt je zaradi preciznih in ostrih rezov, ki razgaljajo vse in vsakogar, ki razkrivajo nesorazmerja med idealom in kapitalom, iluzijo in realnostjo, iskanjem ljubezni, spominov in pozabe, ena najbolj razburljivih dram 20. stoletja. Banalna stvarnost se pri Čehovu skriva pod mehko poetičnostjo, boleča resnica za otožno simboliko. Skozi humor in satiro je ruski mojster slikal položaj človeka, ki se znajde v prelomnih življenjskih situacijah.
Režijo je podpisal Gábor Tompa, mednarodno uveljavljeni romunski režiser, profesor in vodja oddelka za režijo na kalifornijski univerzi v San Diegu, umetniški direktor gledališča v Cluju in ustanovitelj ter vodja mednarodnega gledališkega festivala v Cluju, ki je na gledališke odre v Romuniji, Angliji, Franciji, Avstriji, Španiji, Srbiji, na Češkem, v Kanadi, Južni Koreji in ZDA postavil več kot 100 odmevnih uprizoritev.
Dramaturg je Georges Banu, scenografka in kostumografka Carmencita Brojboiu, lektorica Metka Damjan, izbor glasbe Davor Herga, Gábor Tompa, oblikovalca svetlobe Gábor Tompa in Tomaž Bezjak.

Mednarodni gledališki festival Fest(in) on the Boulevard je v svoji četrti izdaji potekal od 10. do 22. oktobra v gledališčih Nottara, Odeon in Ṭăndărică v Bukarešti v Romuniji. Leta 2013 ga je ustanovilo gledališče Nottara. Gledališče je živa umetniška zvrst, ki mora ostati blizu občinstvu, obravnavati aktualne zadeve, ki bi morale biti tako hrana za razmislek in recept za smeh, pravijo organizatorji festivala. Zato ima ta dve glavni selekciji in več dodatnih, skupaj je bilo letos na programu 31 predstav, ter spremljevalne prireditve in aktivnosti, kot so pogovori, javna branja, predstavitve knjig, ulični dogodki in fotografske razstave.
Selekcija, ki se osredotoča na relevantne teme iz vsakdanjega življenja, se je v letošnjem letu ukvarjala z družinskimi krizami. Organizatorji so si za cilj festivala zastavili identificirati zahrbtne mehanizme, ki uničujejo današnje družine, in morda predlagati rešitve za ta problem.
Selektorica je festivalska direktorica Marinela Ṭepuṣ, sicer direktorica gledališča Nottaara. Ob romunskih gledališčih so se festivala letos udeležila gledališča iz Bolgarije, Češke, Hrvaške, Kosova, Moldavije, Slovenije in Srbije.

Foto: Damjan Švarc

Leave a Reply