Zmagovalci Agrobiznisa 2016

Kozjerejska kmetija Videc je prejela naziv najboljšega podjetnika v kmetijstvu, sir s konopljinimi vršički iz Mlekarne Planika in ekokmetije Ileršič je najbolj inovativno živilo, biohidroponska pridelava žive solate in zelišč iz PanOrganica je dobila posebno priznanje Financ za podjetnost, najboljše živilo po izboru porabnikov pa je ekotofu I like tofu iz podjetja Avokado.

Zmagovalci izbora Agrobiznis 2016 so (z leve) Anže Frantar s kmetije Videc, Niko Miholič in Mario Kurtovič iz PanOrganica, Anka Miklavič Lipušček, Ada Gorjan in Iztok Volk iz Mlekarne Planika ter Anja Korenč in Matic Batagelj iz mladega podjetja Avokado. Foto: Nejc Lasič
Zmagovalci izbora Agrobiznis 2016 so (z leve) Anže Frantar s kmetije Videc, Niko Miholič in Mario Kurtovič iz PanOrganica, Anka Miklavič Lipušček, Ada Gorjan in Iztok Volk iz Mlekarne Planika ter Anja Korenč in Matic Batagelj iz mladega podjetja Avokado. Foto: Nejc Lasič

Podjetnost, specializacija, širjenje ponudbe in prodajne mreže so tiste odlike kmetije Videc iz Vodruža pri Šentjurju, ki so prepričale strokovno komisijo, da si zasluži zmago. Skoraj 20 let se ukvarjajo s kozjerejo, sirarno pa imajo od leta 2000. Mleko predelujejo v sire, tudi ementalec in parmezan, ki zorita dobro leto. Delajo še skuto, jogurte in sirotko, ki jih prodajajo na kmetiji, v svojih dveh trgovinah in na tržnici, pa tudi prek drugih sirarskih kmetij. Iz kozjega mleka delajo tudi naravno milo, iz slovenskega lesa pa še podstavke za milo, dodaja Anže Frantar, ki se je na kmetijo Videc priženil. Vesel je vsakega kupca, ki ga poučijo o prednostih in pridelavi kozjega mleka.

S sirom s konopljinimi vršički Mlekarna Planika drugim mlekarnam dokazuje, da lahko v povezavi s kmetijo nastane novo živilo, ki mu dodano vrednost daje poseben okus in zdravju koristna konoplja z ekokmetije Ileršič iz Cerknice. Sodelovanju s kmetijo nadaljujejo tudi pri ekojogurtu z ekološkim hladno stiskanim konopljinim oljem. V Posočju je še veliko živali – po soški postrvi, ki je že v enem od sirov – in zdravilnih rastlin, ki jih lahko dodajo siru, pravi direktorica mlekarne Anka Miklavič Lipušček.

PanOrganic združuje vse, kar pri Financah podpiramo: ambicije, velik tržni potencial, donosen posel, do okolja prijazno pridelavo vse dni v letu in velike možnosti za rast doma in na tujih trgih. S hidroponsko pridelavo solate in zelišč 365 dni v letu, ki jih prodajajo s koreninami, da ohranijo svežino in vsa hranila, so prehiteli nizozemske pridelovalce. Prek avstrijskega Hoferja se jim odpirajo vrata za druge trge in prodajo tudi druge zelenjave. Še letos bo v manjšem rastlinjaku kot v Ljutomeru stekla proizvodnja solat tudi v Avstriji, doma pa bi radi pridelavo razširili še na šest tisoč kvadratnih metrih pokritih površin. Kmalu prodajo širijo na Hrvaško, pravi ustanovitelj Mario Kurtovič.

Mlado podjetje Avokado pa si je z ekološkim tofujem, ki ga pod blagovno znamko I like tofu prodajajo v Italiji in Sloveniji, prislužilo nagrado za najboljše živilo po izboru porabnikov. Prodrli bi radi na angleški trg. A najprej bodo prodajo razširili po Sloveniji, nato na Hrvaškem, vleče jih tudi v Avstrijo in Francijo, pravi Matic Batagelj, ki s partnerko Anjo Korenč že razvija nova živila, a je o podrobnostih še skrivnosten.

Sonja Kolarič

Leave a Reply